tel. 32 307 80 99

Sprzedaż produktów bezpośrednio z magazynu

System MONI umożliwia szybkie i precyzyjne zarejestrowanie sprzedaży produktów, co ułatwia dokładne rozliczenie transakcji sprzedażowych.

Instrukcja krok po kroku

  • Na stronie głównej aplikacji wejdź w obiekt „Magazyn”.
  • Następnie przejdź do obiektu „Sprzedaż/Zużycie”.
  • Kliknij przycisk „+ SPRZEDAŻ”. Pojawi się formularz do wprowadzenia ogólnych danych o sprzedaży. W formularzu możesz uzupełnić następujące dane:
    • Pracownik, który dokonał sprzedaży – domyślnie podstawia się aktualnie zalogowany użytkownik, ale możesz go zmienić, klikając w to pole i wybierając innego pracownika z listy rozwijalnej.
      Ważne: To temu pracownikowi zostanie przydzielona prowizja ze sprzedaży jeśli taka jest już dla niego zdefiniowana.
    • Data sprzedaży – Podaj datę rzeczywistej sprzedaży. Domyślnie podstawia się aktualna data, ale możesz ją zmienić, jeśli np. sprzedaż miała miejsce w przeszłości.
    • Klient – należy wskazać klienta, który zakupił towar. Jeśli nie ma go w bazie, dodaj go, klikając szary przycisk dodawania po prawej stronie.
      Uwaga: Jeśli jest to klient z tzw. „ulicy”, którego danych nie znamy, to zalecamy założenie nowego pacjenta „Anonim Anonim” i do takiego klienta przypisywać wszystkie sprzedaże.
    • Opis – możesz wprowadzić dodatkowy opis lub uwagi dotyczące tej sprzedaży.
  • Kliknij przycisk „Zapisz” u góry po prawej stronie.

Dodawanie sprzedanego produktu

  • Kliknij przycisk „+ POZYCJA”. Pojawi się formularz do wprowadzania danych dotyczących sprzedanych produktów.
  • Kliknij w pole „Produkt” i wybierz właściwy produkt z listy rozwijanej.
  • Wybierz jednostkę miary (J.m.) z listy rozwijalnej.
  • W polu „ilość” wpisz liczbę sprzedanych jednostek.
  • Możesz nadać rabat klikając w pole „Rodzaj rabatu„. Wybierz czy ma to być rabat kwotowy czy procentowy, a następnie podaj wartość rabatu. Możesz nadać rabat również potem.
  • Kliknij przycisk „Zapisz” znajdujący się pod formularzem.
  • Rejestrowanie kolejnych pozycji: Aby zarejestrować więcej pozycji, powtórz powyższe kroki.
  • Korekta wprowadzonych danych: Jeśli pojawi się błąd, usuń nieprawidłowy wpis, klikając ikonę kosza przy danej pozycji.

Nadawanie rabatu na całość sprzedaży

W celu nadania rabatu na całość sprzedaży wykonaj następujące kroki:

  • Kliknij czerwony przycisk „RABAT”. Pojawi się okno rabatowania.
  • W polu „Udziel rabatu [%] na wszystkie pozycje” wpisz procentowy rabat, jaki chcesz przypisać do wszystkich pozycji sprzedaży.
  • Kliknij przycisk „ZRABATUJ WSZYSTKIE POZ.” – rabat zostanie przypisany do każdej pozycji.
  • Aby wycofać rabat udzielony na wszystkie pozycje, kliknij przycisk „WYCOFAJ WSZYSTKIE RABATY”.
  • Kliknij przycisk „ZAPISZ I ZAMKNIJ”.

Jeśli chcesz zmienić rabat procentowy na rabat kwotowy lub usunąć rabat dla danej pozycji dla konkretnej pozycji:

  • Znajdź odpowiednią pozycję.
  • W polu „Rodzaj rabatu” wybierz rodzaj rabatu (brak, rabat kwotowy lub rabat procentowy).
  • Wprowadź wartość rabatu w polu „Rabat”.
  • Kliknij przycisk „ZAPISZ I ZAMKNIJ”.

Dodawanie płatności za sprzedaż

  • W sekcji „Rozliczenie” wybierz przycisk „+ WPŁATA”. Pojawi się okno dodawania wpłaty.
  • W oknie wpisz następujące dane:
    • Typ: Wskaż, czy wpłata to płatność (od pacjenta) czy zwrot (do pacjenta).
    • Forma płatności: Określ metodę płatności (np. gotówka, karta).
    • Kwota: Wpisz sumę zapłaconą daną formą.
    • Data i godzina: Dane te podstawiają się automatycznie. W przypadku wpłaty retrospektywnej należy ustawić rzeczywistą datę płatności, aby analizy i wpływy kasowe były prawidłowe.
  • Kliknij przycisk „Zapisz”.

Płatność podzielona: Jeśli pacjent ma do zapłaty 200 zł, z czego 100 zł płaci gotówką, a 100 zł kartą, dodaj dwie oddzielne wpłaty, każdą z odpowiednią formą płatności.

Uwaga: Płatność można odnotować tylko i wyłącznie pod sprzedażą, która nie dotyczy, tzn. była zarejestrowana bezpośrednio z magazynu, a nie podczas finalizacji wizyty.

Jak zmienić kwotę wpłaty/zwrotu?

Jeśli chcesz zmienić kwotę wpłaty/zwrotu wystarczy, że klikniesz ikonę długopisu znajdującą się przy danej pozycji.

Jak usunąć wpłatę/zwrot za wizytę?

Jeśli chcesz usunąć wpłatę/zwrot wystarczy, że klikniesz ikonę kosza znajdującą się przy danej pozycji.

Wystawienie paragonu/faktury

W celu wystawienia paragonu kliknij przycisk „+ WYSTAW PARAGON/FV„. System zapyta co chcesz wystawić: paragon czy fakturę? Wybierz odpowiednią opcję.

Przygotowanie paragon

Jeśli wybierzesz opcję wystawienia paragonu najpierw pojawi się przygotowany paragon.

Edytowanie/usuwanie pozycji

Aby edytować lub usunąć poszczególne pozycje paragonu, kliknij ikonę długopisu (edycja) lub kosza (usuwanie) przy danej pozycji.

Podczas edycji możesz zmienić nazwę pozycji i jej cenę.

Edycja danych

Do paragonu automatycznie wpisują się dane pacjenta z bazy pacjentów oraz aktualna data jako data wystawienia i sprzedaży. Aby zmienić te parametry, kliknij ikonę długopisu u góry po prawej stronie przechodząc do edycji formularza.

Wprowadź zmiany, a następnie kliknij „zapisz” u góry po prawej stronie.

Wystawienie paragonu

Aby wystawić paragon, kliknij czerwoną ikonę „WYSTAW” u góry po prawej stronie. Jeśli masz włączoną integrację z drukarką fiskalną, paragon zostanie automatycznie wysłany na drukarkę.

Wystawienie faktury do paragonu

Po wystawieniu paragonu pojawi się również opcja wystawienia faktury do tego paragonu.

Wystawienie faktury

Przygotowanie faktury

Jeśli wybierzesz opcję wystawienia paragonu najpierw pojawi się przygotowana faktura.

Edytowanie/usuwanie pozycji

Aby edytować lub usunąć poszczególne pozycje paragonu, kliknij ikonę długopisu (edycja) lub kosza (usuwanie) przy danej pozycji.

Podczas edycji możesz zmienić nazwę pozycji i jej cenę.

Edycja danych na fakturze

Do paragonu automatycznie wpisują się dane pacjenta z bazy pacjentów oraz aktualna data jako data wystawienia i sprzedaży. Aby zmienić te parametry, kliknij ikonę długopisu u góry po prawej stronie przechodząc do edycji formularza.

Wprowadź zmiany, a następnie kliknij „zapisz” u góry po prawej stronie.

Wystawienie faktury

Aby wystawić paragon, kliknij czerwoną ikonę „WYSTAW” u góry po prawej stronie.

Po wystawieniu będzie możliwość wydrukowania faktury.

Możesz również wycofać wystawienie jeśli chcesz poprawić dane na fakturze.

Spis treści