Stan kasy (rejestr wpłat/zwrotów)
W systemie monie istnieje możliwość sprawdzenia wpłat i zwrotów za wszystkie wizyty, usługi czy sprzedane produkty.
Jak przejść do statystyk stanu kasy?
- Jeśli jesteś administratorem placówki:
- Na stronie głównej aplikacji kliknij w obiekt „Rozliczenia finansowe”.
- Następnie kliknij w kafelek o nazwie „wpłaty/zwroty”.
- Jeśli pełnisz rolę rejestracji:
- Przejdź do zakładki „Panel rejestracji”.
- Kliknij w obiekt „wpłaty/zwroty”.
- Uwaga: Jeśli nie widzisz tego obiektu, administrator mógł nie udzielić Ci odpowiednich uprawnień.
Jak włączyć/wyłączyć dostęp dla rejestracji do rejestru wpłat/zwrotów?
Aby włączyć/wyłączyć dostęp dla rejestracji do rejestru wpłat i zwrotów:
- Na stronie głównej aplikacji kliknij w „Ustawienia jednostki”.
- Kliknij ikonę edycji u góry po prawej stronie.
- Przejdź do drugiej zakładki „Ustawienia”, a następnie wybierz podzakładkę „Uprawnienia”.
- W sekcji „Uprawnienia rejestracji” znajdziesz pole „Dostęp do wpływów/zwrotów za wizyty” – włącz lub wyłącz tę opcję.
- Jeśli opcja jest wyłączona, po prawej stronie pojawi się pole „Typ dostępu do wpływów/zwrotów” – tutaj możesz wskazać, czy osoba z rejestracji widzi rozliczenie całej placówki, czy tylko wpłaty/zwroty zarejestrowane przez siebie.
- Kliknij przycisk „zapisz” u góry po prawej stronie.
Rejestr wpływów/zwrotów
Wejdź do obiektu „wpływy/zwroty” w systemie MONI.
Ustaw zakres czasowy – wybierz daty, dla których chcesz sprawdzić rejestr wpływów/zwrotów.
- W polu „która data” wybierz jedną z opcji:
- Data płatności (domyślnie),
- Planowana data wizyty, lub
- Rzeczywista data wizyty (czyli data, kiedy wizyta się odbyła).
W polu „sposób płatności” możesz określić, aby system filtrował transakcje według wybranej metody (np. gotówka, przelew, BLIK) (opcja).
- Jeśli pozostawisz to pole puste, system pokaże wszystkie transakcje, niezależnie od sposobu płatności.
W polu „przyjmujące płatność” wskaż osobę, która przyjęła płatność (opcja).
- Przykład: Jeśli mamy osobę nr 1, która pracowała od godziny 8:00 do 15:00, oraz osobę nr 2, która pracowała od 15:00 do 18:00, możesz najpierw sprawdzić wpływy i zwroty zarejestrowane przez osobę nr 1, a następnie te zarejestrowane przez osobę nr 2.
- Pozostaw to pole puste, aby zobaczyć wszystkie transakcje, niezależnie od osoby przyjmującej płatność.
W polu „typ operacji” wybierz, czy chcesz zobaczyć tylko płatności, tylko zwroty, czy oba typy operacji (opcja).
- Jeśli chcesz zobaczyć wszystkie operacje, pozostaw to pole puste.
W polu „specjalista” możesz wskazać osobę, która przeprowadzała wizytę, co pozwoli filtrować transakcje według specjalisty (opcja).
Po ustawieniu filtrów kliknij przycisk „start”.
- Na liście transakcji zobaczysz szczegółowe dane: datę płatności, kwotę przyjętą lub zwróconą, sposób płatności (czy dotyczy wizyty, czy sprzedaży, oraz informację, czy wystawiono fakturę lub paragon), a także nazwę osoby, która przyjęła płatność.
- Pod listą pojawi się suma wpłat, rozbicie wpłat według metod (gotówką, przelewem bankowym, BLIKiem, kartą płatniczą, przelewem online) oraz suma zwrotów.

Jeśli na liście transakcji widzisz pola otoczone niebieską ręką, oznacza to, że są one interaktywne.
- Kliknięcie w taką datę wizyty przeniesie Cię do szczegółów danej wizyty, co możesz wykorzystać, aby sprawdzić szczegóły lub szybko zmienić sposób płatności, jeśli na przykład wpłata przyjęta gotówką została błędnie oznaczona jako płatność kartą.