tel. 32 307 80 99

Lista oczekujących na wizytę

Lista oczekujących w MONI pozwala na efektywne zarządzanie pacjentami, którzy nie mogą zostać umówieni na wizytę od razu. Możesz z niej skorzystać w następujących sytuacjach:

  • Brak wolnych terminów – jeśli wszystkie dostępne wizyty u danego specjalisty są już zajęte i nie możesz zapisać nowego pacjenta, możesz dodać go do listy oczekujących, aby szybko przydzielić mu termin, gdy tylko się zwolni.
  • Niedopasowanie dostępnych godzin – jeśli dany specjalista ma wolne terminy wyłącznie w godzinach przedpołudniowych, a pacjent może przyjść tylko po południu, możesz dodać go do listy oczekujących i określić preferowany przedział czasowy wizyty. Dzięki temu system automatycznie zaproponuje pacjenta, gdy pojawi się odpowiedni termin.

Inteligentna lista oczekujących

Inteligencja listy oczekujących w MONI polega na dynamicznym dostosowywaniu listy pacjentów oczekujących w zależności od podanych parametrów. Dzięki temu system automatycznie filtruje pacjentów, aby wyświetlać tylko tych, którzy spełniają określone kryteria wizyty.

Przykłady działania:

  • Preferowany specjalista
    Jeśli pacjent, np. Urszula Nowak, oczekuje na wizytę u konkretnego specjalisty, np. Jana Kowalskiego, to przy próbie umówienia wizyty u innego specjalisty, np. Leszka Lewandowskiego, Urszula Nowak nie pojawi się na liście oczekujących. Będzie widoczna wyłącznie podczas umawiania wizyty do Jana Kowalskiego.
  • Preferowany przedział czasowy
    Jeśli pacjent może przyjść na wizytę tylko po godzinie 16:00, to system wyświetli go na liście oczekujących jedynie wtedy, gdy wybierany termin wizyty będzie zgodny z tym ograniczeniem. Na przykład, jeśli spróbujemy umówić wizytę na godzinę 15:00, Urszula Nowak nie będzie widoczna na liście.
  • Oczekiwanie na specjalizację, a nie konkretnego lekarza
    Jeśli pacjent oczekuje na wizytę u specjalisty określonej specjalizacji, np. kardiologa, ale nie wskazał konkretnego lekarza, to podczas umawiania wizyty do dowolnego kardiologa system wyświetli wszystkich pacjentów oczekujących na wizytę do kardiologa – zarówno tych, którzy wskazali konkretną osobę, jak i tych, którzy oczekują na dowolnego specjalistę z tej dziedziny.

Dzięki tej funkcjonalności MONI usprawnia proces umawiania wizyt, eliminując zbędne opcje i ułatwiając szybkie dopasowanie pacjenta do dostępnego terminu i specjalisty.

Dodawanie pacjenta na listę oczekujących

Aby dodać pacjenta na listę oczekujących, wykonaj następujące kroki:

  • Przejdź do zakładki „Pracujący dzisiaj” lub „Terminarz”.
  • Kliknij przycisk „Lista oczekujących”. Po kliknięciu otworzy się okno dodawania pacjenta na listę oczekujących.
  • Wybierz pacjenta, którego chcesz dodać.
  • Następnie ustal preferencje wizyty
    • Specjalizacja lekarska – Możesz wskazać specjalizację, do której pacjent chce się zapisać (np. kardiologia). W takim przypadku nie musisz wybierać konkretnego specjalisty – gdy w przyszłości zwolni się termin u któregokolwiek lekarza z tej specjalizacji, MONI automatycznie pokaże pacjenta na liście oczekujących.
    • Konkretnego specjalistę – Możesz również wybrać konkretnego lekarza, do którego pacjent chce się umówić.
    • Rodzaj wizyty – Wskaż typ wizyty, jeśli pacjent oczekuje na określony jej rodzaj.
    • Preferowane godziny – Określ przedział czasowy, w którym pacjent może przyjść na wizytę.
    • Termin oczekiwania – Możesz ustalić datę, do której pacjent jest gotowy czekać na wolny termin.
    • Dodatkowa notatka – Jeśli chcesz, możesz dodać dowolny komentarz dotyczący pacjenta i oczekiwania na termin.
  • Po uzupełnieniu wszystkich wymaganych informacji kliknij „Zapisz” w prawym górnym rogu.

Umawianie pacjenta z listy oczekujących na wizytę

Film instruktażowy

Instrukcja krok po kroku

Aby umówić pacjenta z listy oczekujących na dostępny termin, wykonaj następujące kroki:

  • Wybierz wyznaczony termin w kalendarzu i rozpocznij proces dodawania wizyty.
  • W oknie dodawania wizyty kliknij pole „Pacjent”, jak przy standardowym wyszukiwaniu pacjenta w bazie.
  • Kliknij w widok „Zarejestrowani i roboczy”.
  • W wyświetlonej liście wyboru kliknij opcję „Oczekujący na pierwszy wolny termin wizyty”. Pojawi się lista pacjentów zapisanych na listę oczekujących.
  • Kliknij w pacjenta, którego chcesz umówić.
  • Po wybraniu pacjenta system zapyta, czy chcesz usunąć pacjenta z listy oczekujących. Wtedy warto kliknąć tak, jeśli faktycznie pacjent zostanie umówiony i nie ma już znajdywać się na tej liście.
  • Następnie dokończ proces rejestracji wizyty. Jeśli podczas dodawania pacjenta na listę oczekujących wskazaliśmy rodzaj wizyty na który chce się umówić pacjent zostanie on automatycznie wstawiony do aktualnej wizyty.

Przeglądanie i zarządzanie listą oczekujących

Na stronie głównej aplikacji znajduje się obiekt „Lista oczekujących”, w którym domyślnie widzisz wszystkich pacjentów aktualnie oczekujących na termin wizyty.

Filtrowanie listy oczekujących

Możesz skorzystać z filtrów, aby wyświetlić:

  • Pacjentów z przekroczonym terminem – osoby, które nadal oczekują na wizytę, ale ich preferowany czas już minął.
  • Pacjentów usuniętych z listy bez umawiania na wizytę – tych, którzy zostali ręcznie usunięci bez przypisania im terminu.
  • Pacjentów umówionych na wizytę – osoby, które zostały już zapisane na konkretny termin.
  • Wszystkich pacjentów – zarówno oczekujących, umówionych, jak i usuniętych.

Edycja i usuwanie pacjentów z listy

Po kliknięciu w wybranego pacjenta możesz:

  • Edytować jego parametry, np. zmienić preferowanego specjalistę, godziny dostępności lub termin oczekiwania.
  • Usunąć pacjenta z listy, jeśli nie jest już potrzebne jego dalsze oczekiwanie.

Dzięki temu masz pełną kontrolę nad listą oczekujących i możesz szybko reagować na zmieniające się potrzeby pacjentów.

Spis treści